SERVICE DIRECTOR

SERVICE DIRECTOR

PARKEERINFRASTRUCTUUR | DIGITALISEERT BEDIENINGSCONCEPTEN | NOORDWEST-EUROPA

“We change the world of welcoming people”

Skidata, wereldwijd marktleider in complexe parkeerinfrastructuren voor onder meer luchthavens, stadions, evenementen-locaties, retail en binnenstedelijk parkeren. Combineert op basis van klantwensen en functionaliteit solide hardware met geavanceerde besturingssoftware, waaronder betaalsystemen. Verdergaande digitalisering krijgt vorm in ontwikkeling van clouddiensten en nieuwe dataconcepten. Daarmee evolueert het bedrijfsmodel van een sales gedreven organisatie naar een marketing gedreven organisatie: van solution provider naar facilitator van contact met consumenten. Met als belofte naar haar klanten: “welcoming people”, met inbegrip van vereiste security en privacy.
De servicedivisie omvat naast een field organisatie onder meer een customer helpdesk en een technical helpdesk, waar steeds meer remote mogelijk wordt, gecombineerd met ontwikkeling naar een meer proactieve dienstverlening gebaseerd op dataverzameling en -analyse. Om dit proces in de Benelux vorm te geven en tevens te coördineren voor Noordwest-Europa, zoeken wij een ambitieuze Service Director.

Verantwoordelijkheden:

  • Verantwoordelijk voor dagelijkse aansturing en prestaties van de servicedivisie in de Benelux (40 mdw) en coördinatie van de servicedivisies in UK, Ierland en Scandinavië.
  • Ontzorgt klanten tijdens de gehele product life cycle: reparatie van schades, verhelpen van storingen, preventief onderhoud en installeren van nieuwe releases en upgrades.
  • Stuurt onder meer op klanttevredenheid maar ook op modernisering van bestaande installaties.
  • Neemt het voortouw in omvorming van huidige, veelal op hardware en systeembesturing gebaseerde producten naar cloud- en datadiensten.
  • Is contractmanager voor key accounts, zoals luchthavens en grote parkeerexploitanten.
  • Begrijpt de ontwikkelrichting in de business: bieden van totaaloplossingen, installaties, groeiend belang van data/informatiediensten en de integratie daarvan met andere ICT-systemen en -platforms.
  • Denkt en doet mee in de transitie van het bedrijfsmodel (van sales naar marketing gedreven).
  • Werkt nauw samen met de teams Sales en Engineering.
  • Rapporteert direct aan de Director regio Noordwest Europa.


Geboden wordt:

  • Een zeer uitdagende en perspectiefrijke positie bij een succesvolle global player
  • Een prachtige install base van waaruit samen met klanten nieuwe bedieningsconcepten worden bedacht.
  • Een uitstekend pakket arbeidsvoorwaarden met groeiperspectief én internationale mogelijkheden.
  • Uitvalsbasis Barendrecht, nabij Rotterdam.


Jouw profiel:

  • Uitstekend niveau, energiek en positief, opgeleid in bijvoorbeeld bedrijfskundige of technische bedrijfskunde richting.
  • Achtergrond in informatietechnologie en ervaring met ICT platforms.
  • Kennis van en ervaring met prestatie gedreven servicecontracten, zowel v.w.b. opstellen als voor uitvoering en beheer.
  • Ten minste tien jaar werkervaring waarvan de laatste vijf in een leidinggevende rol.
  • Ervaring met het remote oplossen van klantproblemen, onder meer met de ontwikkeling van een remote helpdesk.
  • Sterk people-manager en motivator; ervaring met veranderingsprocessen is een plus.
  • Mogelijke achtergronden: service delivery ICT projecten, telecom, smart mobility, service management van investeringsgoederen met grote IT-component.
  • Weet klantcontacten goed en doelgericht te onderhouden; benut kansen voor additionele dienstafzet.
  • Uiteraard goed Nederland en Engels.


Voor meer informatie bel je:
The Recruitment Company
Jos van den Brule | +31 10 2250215
Westerstraat 46 Rotterdam

Jouw reactie kun je sturen naar info@recruitmentcompany.nl