MANAGER FACILITAIR MANAGEMENT & INKOOP (recent vervuld)

MANAGER FACILITAIR MANAGEMENT & INKOOP (recent vervuld)

PROCUREMENT + CONTRACTS + VASTGOED + FACILITIES | ZWOLLE

Vitens NV, het grootste waterbedrijf van Nederland, levert 24/7 drinkwater aan 5,7 miljoen consumenten en bedrijven in Utrecht, Flevoland, Friesland, Gelderland en Overijssel. Het huidige Vitens telt 1400 medewerkers en is het resultaat van bundeling van waterbedrijven in de afgelopen 25 jaar. De uitdaging is om in een continue veranderende omgeving, nu en in de toekomst 24/7 betrouwbaar en betaalbaar drinkwater te leveren. Vanuit centraal kantoor Zwolle is de afdeling Facilitair Management & Inkoop met 45 medewerkers in vier teams verantwoordelijk voor onder meer inkoop en contractmanagement (jaarlijkse spend circa € 300 miljoen), beheer van alle niet-productiegebonden vastgoed en ondersteunende facilitaire diensten waar onder wagenparkbeheer en catering. Om de afdeling aan te sturen en verder te ontwikkelen zoeken wij een mens- en resultaatgerichte Manager Facilitair Management & Inkoop.

Verantwoordelijkheden:

  • Verantwoordelijk voor de aansturing en prestaties van de 45 medewerkers tellende afdeling.
  • Geeft sturing aan verdere ontwikkeling en het organisatiebrede draagvlak van de inkoopdiscipline, onder meer rond omvangrijke aanbestedingstrajecten.
  • Realiseert efficiency en kostenbesparingen in het gebruik en beheer van uiteenlopende bedrijfslocaties, zoals grootschalige kantooromgevingen.
  • Tevens verantwoordelijk voor verdere ontwikkeling van het huisvestingsconcept, projecten als verduurzaming van het wagenpark (700 voertuigen) en de SAP-transformatie binnen de afdeling.
  • Ontwikkelt beleid rond omvangrijke contracten.
  • Werkt nauw samen met disciplines als winning & zuivering, ontwerp & aanleg, netbeheer & levering, finance & control en asset management; rapporteert direct aan een lid van de directie.


Jouw profiel:

  • Uitstekend niveau en opgeleid in bijvoorbeeld bedrijfskundige of technisch bedrijfskundige richting.
  • Tenminste acht jaar relevante werkervaring, waarvan minimaal vier in een verantwoordelijke leidinggevende rol.
  • Ruime ervaring met inkoop- en contractmanagement is uiteraard vereist; ervaring met vastgoedvraagstukken is een duidelijke plus.
  • Kernbegrippen: authenticiteit, resultaatgerichtheid en krachtig en verbindend leiderschap.
  • Bovendien weet je actief en klantgericht de bijdrage die jouw teams aan de organisatiedoelen leveren uit te dragen.
  • Voorts beschik je over een brede maatschappelijke belangstelling en een sterk gevoel bij het belang van drinkwatervoorziening voor de samenleving.


Voor meer informatie bel je:

The Recruitment Company
Jos van den Brule, telefoon 010-2250215
Westerstraat 46 Rotterdam

Jouw reactie kun je sturen naar: info@recruitmentcompany.nl